Jaký bude podzimní Host?


Všechny Vás zdravím!
Dnes u trošku netypického článku. Tento týden se mi do rukou dostal ediční plán nakladatelství Host na podzim 2016. Host je pro mě jedno z nejlepších a nejkvalitnějších nakladatelství, se skvělým přístupem. Jejich knihy pro mě většinou znamenají značku kvality po všech stránkách. Sice se tolik nezaměřují na fantasy příběhy (bez kterých mimochodem nedokážu existovat), ale ve své nabídce jich také několik mají. A teď se pojďme podívat, jaké novinky si pro nás Host nachystal. 



Na své si určitě přijde každý, čekají nás knihy českých autorů, je tu něco pro milovníky krimi i překladové beletrie, dočkáme se i nějaké té fantasy a sci-fi, na své si přijdou i děti, mládež a milovníci poezie. 

Co se týče české scény, objevují se tu jména jako Jiří Hájíček, Michal Přibáň, Stanislav Beran a Bianca Bellová. Musím se přiznat, že nemám zkušenosti ani s jedním z těchto autorů. Důvod je prostý, české autory jsem moc nevyhledávala, což se v poslední době snažím napravovat, a zjišťuji, že někteří opravdu stojí za to. Z této nabídky mě nejvíce zaujala novela Jezero od poslední zmíněné autorky, která bude mít zhruba 160 stran.

Oblast krimi si nechám ujít, jednoduše proto, že krimi nečtu. Vždy jsem k nim pociťovala odstup, ať už se jedná o knižní, filmovou či seriálovou podobu, krimi pro mě prostě není. Ale vy se můžete těšit na velice známé spisovatele. Host vydá hned dvě knihy od Petera Maye, který je znám především svými čínskými thrillery. 


Jsou tu ale i příběhy, které čtenáři mají co říct, ať už o životě nebo o událostech, jež se staly, a ze kterých bychom se měli poučit. V oblasti překladové beletrie si mě podle anotace získal příběh o zrůdném nacistickém zločinu. Kniha nese název A co to má co dělat se mnou? a popisuje smrt sto osmdesáti židů na konci druhé světové války. Židovskou otázku řeší i Poslední vlak do Istanbulu, který svojí anotací slibuje také napínavou, poučnou a emocemi i dobrodružstvím nabytou knihu.  


Já jsem se ale těšila na úplně jiný příběh. S napětím jsem očekávala, jestli tam tahle kniha bude nebo jestli bude její vydání naplánováno na jindy. A nakonec jsem se dočkala. Královna ohně ze série Stín krkavce, se tam objevila. Jedná se o závěrečný díl této série o Vélinovi a jeho dobrodružstvích. Zatím jsem četla pouze první díl, ale ten si mě naprosto dostal a chystám se na něj znovu, abych si vše dala opět dohromady a mohla navázat a zakončit toto putování Královnou ohně.



Z čeho jsem naprosto nadšená je produkce pro děti. Host nabízí hned osm novinek pro vaše ratolesti a mládež. Okouzlily mě hlavně Mapy. Jedná se o obrázkové putování po dvaačtyřiceti zemích a šesti kontinentech v hravém vydání. 
Pak je tu druhý díl ze série Feralové a to Černý roj útočí pro čtenáře od deseti let. Takže, kdo je fandou Feralů 1, může se těšit na pokračování. Na své si přijdou i ti úplně nejmenší, nebojte, že by se na ně zapomnělo.


V oblasti poučné literatury mohou mnozí z nás zavrtět hlavou a tuto část přeskočit, ale to by byla chyba, protože i zde je plno zajímavých kousků. Například kniha o drogách v armádě třetí říše i v životě samotného Hitlera. Totální rauš - drogy ve třetí říši má potenciál ukázat nám další stránku druhé světové války. Jak se asi cítili vojáci před bitvou a proč se uchylovali k drogám. Tohle jsou otázky, na které si většina z nás sice umí odpovědět, ale co když za tím bylo i něco jiného?


To je pouze takový malý průřez tím, co Host na podzim vydá, a co mě osobně zaujalo. Myslím, že podzim bude zajímavý, a nejen z pohledu tohoto brněnského nakladatelství. Pokud máte zájem nakouknout do edičního plánu, můžete tak udělat na oficiálních stránkách Nakladatelství Host.

A na jaké knihy se na podzim těšíte vy? Přece jen je to doba dlouhých zimních večerů s čajem či kávou, kdy je pro mě dobrá kniha prostě povinností.




20 komentářů:

  1. Já se už hrozně těším na druhý díl Smrtné zimy, který má vyjít v listopadu. :) Ale série Stín krkavce mě taky zaujala. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se především těším na fantasy a sci-fy, protože to je moje :) A neboj z jmenovaných českých autorů jsem také nic nečetla, protože stejně jako ty, ani já nevyhledávám české autory spíše zahraniční, ale četla jsem teď během prázdnin pár knih od českých autorů tak uvidím zda mi to vydrží :D Jinak hrozně moc se těším, až vyjde 3. díl ze série Stín krkavce :) Četla jsem stejně jako ty pouze prvn knihu, ale už se chystám i na druhou ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem prvotně na fantasy a na třetí díl Stínu krvavce se velice těším, doufám, že si udrží kvalitu prvního dílu :)

      Vymazat
  3. Já se nemůžu dočkat Královny ohně :-) Četla jsem oba předchozí díly a jestli závěrečný díl bude stejně skvělý jako ony, tak to bude pecka :-) A souhlasím, že Host je většinou zárukou kvalitní literatury.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla zatím jen první díl, i když druhý na mě čeká v knihovně, ještě jsem neměla čas se do něj pustit. Doufám, že mi to vyjde co nejdříve :)

      Vymazat
  4. Moc se těším na nového Hájíčka, jeho knihy mě vždycky naprosto pohltí atmosférou jihočeského venkova :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě jsou hodně kvalitní ;-) Je pro něj typický právě obraz současné vesnice, kde pořád "každý zná každého" a z toho vzniká spousta zajímavých situací...a zároveň se věnuje i tomu, jaké rány v lidech zanechal minulý režim. Pro mě jeden z nejlepších českých autorů poslední doby, doporučuju hlavně Rybí krev a Selský baroko, ale i jeho povídky jsou čtivé a dějově pestré ;-)

      Vymazat
  5. Tak zase jsem se dozvěděla něco nového o knižní scéně :) Host mi přijde jako doslova známka kvality, ale já si od nich prostě žádnou knihu vybrat nedokážu - nikdy mě ještě žádná pořádně nezaujala :/ tak třeba se to změní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že jejich knihy jsou odlišné od těch, co vydávají ostatní nakladatelství sou osobité a svým způsobem prostě odlišné. Ale ne že bych si u nich nevybrala. Líbilo se mi od nich třeba temné bratrstvo , výše zmíněná série Píseň krve nebo z jiného soudku třeba Každá sedmá vlna :)

      Vymazat
  6. Já sama se už strašně dlouho chystám na sérii Stín krkavce -takže je super, že budou alespoň všechny díly vydané.
    Jinak co se týče Hostu jako nakladatelství... já tohle nějak neřeším. Když vidím zajímavou knihu, prostě po ní sáhnu a nakladatelství mě upřímně moc nezajímá :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je jasná, také nekupuji knihy výhradně od Hostu, ale když se řekne Host, tak si hned představuji skvělou obálku a texty bez chyb. Dává si na svých knihách prostě záležet :)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Na stín krkavce se už chystám pěkně dlouho a zatím jsem se k tomu ještě pořád nedostala :)
    Já upřímně taky moc české autory nevyhledávám. Ani nevím proč. Hlavně jsem si už mockrát říkala, že bych to měla napravit a zkusit si zase něco přečíst, ale prostě se nemůžu dokopat

    OdpovědětVymazat
  9. Knihy vyzerajú naozaj dobre, z Hostu nemám práve veľa kníh, u nás nie sú až také rozšírené ako v Čechách, každopádne viaceré poznám z videnia a z recenzií, takže som zvedavá aké budú pokračovania sérií :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Totalní rauš. To je něco pro mě! Ediční plán chystám co nejdříve projet, těším se na pár knížek také a doufám, že tam najdi další díl Kim Stone
    Katy

    OdpovědětVymazat
  11. Vau, toho zase bude :) Na jejich plán už jsem koukala a šly na mě z něj mrákoty :) Je toho totiž spousta- Feralové, pokračování Smrtné zimy, Písně krkavce a Všemi dary obdarovaná :)

    OdpovědětVymazat
  12. Do Stínu krkavce bych se chtěla také jednou pustit, takže jsem ráda, že u nás celá série vyšla/ vyjde :)

    OdpovědětVymazat
  13. Host je rozhodně jedno z mých nejoblíbenějších nakladatelství a stejně jako pro tebe je i pro mě zárukou kvality. Momentálně už čtu Mayův Útěk a je to pecka, takže si určitě nenechám ujít ani jeho další knihu. Patří dlouhodobě k mým oblíbeným spisovatelům, takže je to pro mě zkrátka must read :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.