Vánoční přání


Zdravím všechny knižní nadšence,
Vánoce se blíží mílovými kroky, takže je načase vytvořit si i nějaký knižní seznam přání. Nevím jak vy, ale já jsem vždy strašně nadšená, když pod stromečkem nějakou tu knihu najdu, a myslím, že hodně z vás mé nadšení také sdílí. Existuje totiž něco lepšího než dostat knihu? 
Vybrat si jen pár knih z mého nikdy nekončícího seznamu knih, které bych si chtěla přečíst, nebylo zrovna jednoduché. No nakonec jsem se vlezla do deseti kousků. Nepředpokládám, že bych je všechny dostala, to se rozhodně nestane, ale kdyby se pod stromečkem nějaká ukázala, byla bych ráda. Tak se pojďme podívat, po jakých knihách mé knihomolské srdce zrovna touží, a budu ráda, když se se mnou podělíte o vaše knižní vánoční přání.

1. Vážka v Jantaru - Diana Gabaldon
Druhý díl nás přivádí do Francie, kde se Jamie, který je ve své vlasti pronásledován, ukrývá. Jamieho příbuzný nabízí manželům nejen střechu nad hlavou, ale i přístup do vyšší společnosti. V Paříži žije v exilu také skotský následník trůnu, který se snaží získat prostředky a spojence na další válečný pokus o získání koruny. Claire však dobře ví, jak toto tažení dopadne. Katastrofálně. Smete všechny skotské klany z povrchu zemského a jejich vysočina bude vítěznými Angličany zcela vypleněna. Nezůstane kámen na kameni. 

Vážka v Jantaru vyšla nedávno ve zcela novém seriálovém obalu. S prvním dílem této série jsem udělala velkou chybu. Viděla jsem dříve seriál, který je knižní podobě opravdu hodně věrný, a pak jsem začala číst knihu. Logicky mě kniha pak tolik nebrala, takže stejnou chybu s dílem druhým rozhodně neudělám. Navíc je to docela bichlička, takže na dlouhé zimní večery naprosto ideální.



2. Královna stínů - Sarah J. Maas
Ztratila všechny, které milovala. Celaena Sardothien se vrací zpátky do říše a jediné, po čem touží, je pomsta. Brzy si ovšem uvědomí, že ve hře je mnohem víc – musí osvobodit prince Doriana, kterého pomocí magie ovládá král ze skleněného hradu. Musí zjistit příčinu královy moci! Ale hlavně nesmí zklamat svůj lid, který do ní vložil veškeré naděje.

Královna stínů je u mě naprostou nutností. Po přečtení třetího dílu jsem prostě potřebovala pokračování. Nějakou dobu jsem uvažovala, že si knihu seženu v originále, ale když už mám půlku série v češtině, rozhodla jsem se počkat. Sarah J. Maas poslední dobou hýbe knižní scénou pro mládež, a je to rozhodně zasloužené a oprávněné. Po přečtení druhého dílu série Dvůr trnů a růží, který byl naprosto fantastický, se autorka řadí k mým velice oblíbeným. 



3. Měsíční zahrady - Steven Erikson
V rozlehlé Malazské říši to vře, podrobené státy téměř vykrvácely během dlouhých let nekonečných válek, čistek a bratrovražedných bojů, a také při srážkách s pánem Měsíčního Kamene. Císařovna Laseen však dál vládne tvrdou rukou s pomocí svých obávaných asasínů.
Nyní svůj nenasytný zrak upřela na Darúdžistán, poslední ze Svobodných měst Genabakis, starobylou a ušlechtilou baštu nezávislosti, která ještě vzdoruje. Nicméně říše není jediným hráčem v této hře. Svůj první tah ze stínů učinila ještě zlověstnější síla...

Měsíční zahrady jsou kapitolkou samou o sobě. Někteří je vychvalují do nebes, jiní je kvůli spletitosti nikdy nedočtou. Proto už je načase, abych se do této dlouhé fantasy série také pustila, a zjistila, jak to s ní je. Obavy sice mám, ale kdo nezkusí... Však to znáte, pokud jste však sérii četli, budu ráda, když se podělíte o své postřehy, samozřejmě bez spoilerů.


4. Počátek zkázy - James Rollins
Nejnovější člen Sigmy kapitán Tucker Wayne dostane od ředitele Crowea za úkol, aby se svým vojensky vycvičeným psem Kainem odvezl ze Sibiře ruského farmaceutického magnáta a vědeckého génia Abrama Bukolova, který má v rukou klíč k nové biologické zbrani, jež ohrožuje život na celé planetě. Při zběsilé honičce od zamrzlých ruských stepí po žhavé jihoafrické savany, od válkou zmítaných hor Namibie po zasněžená Velká jezera ve Spojených státech, musejí
Tucker s Kainem společně vyřešit odvěkou záhadu, jejíž kořeny sahají až k počátkům života na Zemi, a ještě k tomu unikat před nástrahami zkušených nájemných zabijáků a ruského generála toužícího po pomstě a moci. 

Trošku se stydím za to, že jako velký fanoušek Jamese Rollinse, jsem se k této sérii ještě nedostala. Ale na Vánoce bych to mohla klidně napravit, protože James Rollins prostě nikdy nezklame. Tentokrát nejsou hlavní hrdinové až tak lidé, no do dobrodružství se nám totiž dostane i speciálně vycvičený pes.

5. Rudá královna - Victoria Aveyard
Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?

Četla jsem jak pozitivní, tak i negativní recenze. Ale Rudou královnu si chci přečíst od té doby, kdy u nás vyšla. Má krásnou obálku a podle anotace i nějaký ten potenciál, i když o originální příběh se asi zrovna jednat nebude. Chtěla jsem si ji pořídit už v originále, ale nakonec jsem si řekla, že čeština bude větší jistota, jak si příběh více užít. 



6. Netvoři a kritikové - J. R. R. Tolkien
Těchto sedm esejů představuje Tolkiena jako literárního vědce, překladatele i romanopisce, a přestože vyvěrají z Tolkienova zájmu o středověkou literaturu, jsou přístupné všem čtenářům. Dva z nich pojednávají o Béowulfovi, jeden o Siru Gawainovi a Zeleném rytíři, najdeme zde přednášku o angličtině a velštině, projev, jímž se Tolkien roku 1953 loučil s Oxfordskou univerzitou, i pojednání o vymyšlených jazycích s příklady básní v elfských jazycích. Nejslavnější je však jeho esej O pohádkách, v němž se zamýšlí nad povahou pohádek a fantastických příběhů a dává nám nahlédnout, jak on sám k tomuto žánru přistupoval.

Nebyla bych to já, kdybych na svém seznamu neměla ani jednu knihu od Tolkiena. Pokud nepočítám Historii Středozemě, tak je to jedna z posledních knih, která mi od Tolkiena chybí. Pak jich je tu samozřejmě ještě dalších 1000, které Tolkien nenapsal, ale nějakým způsobem s ním a jeho Středozemí souvisí, takže good luck to me.


7. Sůl moře - Ruta Sepetys
V roce 1945 se druhá světová válka chýlila ke svému konci a poblíž Východního Pruska se tisíce uprchlíků vydalo na pouť za svobodou a většina z nich měla co skrývat. Mezi nimi i Joana, Emilia a Florian, jejichž cesty se zkřížily na lodi, která slibovala spásu. Jmenovala se Wilhelm Gustloff. Donuceni okolnostmi drží při sobě, ale když se svoboda zdá na dosah, udeří tragédie. V tu chvíli je naprosto jedno, které jste národnosti a kultury či jaký je váš společenský status. Všech deset tisíc lidí na palubě bojuje za jedinou věc: chtějí přežít.

Tolik pozitivních ohlasů na jednu knihu jsem snad ještě nečetla. I když Sůl moře není zrovna kniha, kterou bych si jen tak vybrala, jsou to právě ohlasy, které mě přesvědčily ji na seznam zařadit. A té obálce se jen těžko odolává, no řekněte, že byste ji nechtěli mít?




8. Princ bláznů - Mark Lawrence
Červená královna je stará, ale králové Roztříštěné říše se jí bojí víc, než kohokoliv jiného. Po celou dobu své dlouhé vlády bojovala ve vleklé válce za vyšší cíle, než jsou půda či zlato. Její největší zbraní je tajuplná Tichá sestra. Ta zůstává skryta zrakům většiny lidí, a ti, co ji spatřili, o ní nemluví. Vnuk Červené královny, princ Jalan Kendeth - zbabělec, hazardní hráč a nenapravitelný svůdce žen - Tichou sestru vidí. Je v pořadí desátým dědicem trůnu a se svou rolí méně důležitého člena královské rodiny je naprosto spokojený. Předstírá proto, že ohyzdná babizna neexistuje. Jenže se blíží válka. Svědkové tvrdí, že viděli pochodovat armádu nemrtvých a Červená královna povolala svou rodinu k obraně říše. Jal si myslí, že jde o pouhou báchorku - nic, co by se ho týkalo. To se ale mýlí..

Mark Lawrence je opět na scéně. Je známý svými pohnutými charaktery, což je přesně to co můžu. Na jeho novou sérii jsem opravdu moc zvědavá, takže se opět nechám překvapit.


9. Iron Traitor - Julie Kagawa
After his unexpected journey into the lands of the fey, Ethan Chase just wants to get back to normal. Well, as "normal" as you can be when you see faeries every day of your life. Suddenly the former loner with the bad reputation has someone to try for--his girlfriend, Kenzie. Never mind that he's forbidden to see her again. But when your name is Ethan Chase and your sister is one of the most powerful faeries in the Nevernever, "normal" simply isn't to be. For Ethan's nephew, Keirran, is missing, and may be on the verge of doing something unthinkable in the name of saving his own love. Something that will fracture the human and faery worlds forever, and give rise to the dangerous fey known as the Forgotten. As Ethan's and Keirran's fates entwine and Keirran slips further into darkness, Ethan's next choice may decide the fate of them all.

Návrat do Férie byl nostalgický, milý a velice příjemný. Proto bych se tam chtěla vrátit znovu a to skrz Meghanina bratra Ethana, který nadšení pro svět víl nikdy nesdílel. První díl této série, ač měl své chybičky, představoval i příjemnou změnu. Takže se opravdu těším, kam nás autorka opět zavede, a s čím se budou hlavní hrdinové potýkat. 

10. Talking as Fast as I Can : From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and Everything in Between - Lauren Graham
A funny, intimate memoir by Lauren Graham, the beloved star of Gilmore Girls and Parenthood, which recounts her experiences on Gilmore Girls - the first and second time - and shares stories about life, love, and working in Hollywood. Intimate, hilarious, and down-to earth, Talking As Fast As I Can is perfect for fans of Mindy Kaling, Amy Poehler and Amy Schumer. "This book contains some stories from my life: the awkward growing up years, the confusing dating years, the fulfilling working years, and what it was like to be asked to play one of my favorite characters again. You probably think I'm talking about my incredible achievement as Dolly in Hello, Dolly! as a Langley High School junior, a performance my dad called "you're so much taller than the other kids." But no! I'm talking about Lorelai Gilmore, who, back in 2008, I wasn't sure I'd ever see again. 

Této knihy jste si mohli všimnout i v nové rubrice "Vychází v zahraničí". Jako věrný fanoušek Gilmorových děvčat je pro mě tato kniha další nutností. Jsem zvědavá, jak bude pojatá, jak se s ní Lauren Gragam poprala a jestli bude mít něco do sebe. Od této autorky, ano čtete správně, Lauren je autorkou, protože na svém kontě už nějakou tu knihu má, jsem četla titul Jednoho dne, možná a moc spokojená jsem nebyla, takže uvidíme. 

Zdroje obálek a anotací: Databáze knih, Book Depository


A co Vy a Vaše knižní přání? :)


18 komentářů:

  1. Super přání. Některé bych taky brala, jako Vážka v jantaru. Nebo Železnou vílu, ale to by muselo být česky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Vážku, na tu jsem strašně zvědavá. Třeba se k Železné víle také jednou dostaneš :)

      Vymazat
  2. Některé knihy bych brala i já :D:D Paráda :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý seznam :) a dlouhý seznam :) I když ten můj je podobně dlouhý :) Královnu stínů bych brala hned taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem se trochu uskromnit, ale nakonec mi to nevyšlo :D

      Vymazat
  4. Já si především chci konečně pořídit Pobočníka, abych se dozvěděla, jak Tetování krví skončí. Pak mám i další přání, ale zatím jsem je neseřadila do seznamu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zaujímavý nápad, možno si tiež niečo podobné spíšem :D Niektoré knihy nepoznám, ale čítala som Rudou královnu a závidím, že u vás vyjde Královná stínu už teraz, u nás až niekedy budúci rok...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak se ti Rudá královna líbila? Já zase závidím, že u vás vyšly ty novely :)

      Vymazat
  6. Já to měla hrozně dlouho takhle s cédéčky oblíbených skupin. Nedokázala jsem si představit Vánoce, při kterých bych žádné nedostala. :D S knížkami to mám jednoduché: něco válečného, ať už první nebo druhá světová, postačí. Celkově historie u mě vede. No vlastně bych řekla, že si nejvíc libuji ve fantasy, ale už jsem unavená z přebírání se fantastických braků, se kterými se roztrhl pytel, takže jsem dlouho nic moc vyhlídnutého neměla. :D Hodně titulů z tvého wishlistu mě ovšem šíleně zaujalo. A třeba Rudá královna má nádherný přebal.
    No, snad alespoň nějakou z nich pod stromečkem najdeš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Historie má u mě, co se týče knih, také významné postavení. I když nejsem na světové války ale spíše na středověk, antiku a anglickou historii.
      No, třeba tam nakonec přece jenom něco najdu :)

      Vymazat
  7. Pěkný seznam :-) Taky si budu muset nějaký vytvořit :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to preji, at se prani splni, krasne kousky :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Dlouhý a pěkný seznam, přeji ať nějakou z nich, nebo více, pod stromečkem najdeš.

    OdpovědětVymazat
  10. Hm...tohle je super nápad a kniha pod stromečkem by mě určitě potěšila. Jenže to bych musela přítelovi ten seznam neustále strkat pod nos....No uvidíme, jestli se toho chytne. Každopádně některé tituly si chci taky přečíst a určitě by na mém seznamu byly taky, jako třeba : Rudá královna a sůl moře.

    OdpovědětVymazat
  11. Já už mám asi tři týdny objednanou Královnu stínů a přímo se klepu, až se mi konečně dostane do rukou - proč to jen musí tak trvat?!
    A Princ bláznů vypadá taky moc dobře, nejspíš se po něm podívám :)

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem mamince naznačila, že Královna by mohla být fajn, a dnes jsem viděla, jak objednává knihy :D Cha, tak tam snad bude :D

      Vymazat
  12. Nádherné kousky. Já se musím podepsat pod Malaz, tu sérii si chci přečíst už neskutečně dlouho :)
    Sůl moře už doma mám, brzy se ji chystám číst, moc se těším.
    Tobě, Barů, přeju, ať se ti toho pod stromečkem nashromáždí co nejvíc, měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  13. Knížky jsou nejlepší dárky :)
    Můj seznam je v podstatě nekonečný, ale to asi každého. Většinu knih, které si jmenovala si chci přečíst i já, i když některé vůbec neznám.
    Na knihu od Lauren se také moc těším, ale jsem to já, takže si budu muset počkat do doby, než vyjde v češtině :(
    Každopádně doufám, že dostaneš všechny knihy z tvého seznamu a ještě další jako bonus :)

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.