Recenze: Harry Potter a Kámen mudrců

Autorka: J.K. Rowling
Název: Harry Potter
Podnázev: Kámen mudrců
Díl: 1/7
Počet stran: 284
Rok vydání: 2002
Nakladatelství: Albatros


Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem...

Harry je jedenáctiletý chlapec, který až doposud nepoznal rodičovskou lásku. Žije u své tety a strýce v přístěnku a je věčně šikanován bratránkem Dudleyem. Jednoho dne však Harrymu přijde dopis o přijetí do Bradavické školy čar a kouzel. Až zde Harry konečně pozná, co je to přátelství a domov. Prožije mnohá dobrodružství - tajemná i temná. Zažije mnoho legrace, ale to hlavní, temné je mu v Bradavicích blíž, než by kdo čekal.

Hodně dlouhou dobu jsem Harryho Pottera odmítala, a nemohla jsem mu přijít na chuť, aniž bych ho četla. Neměla jsem z něj dobrý pocit a nechtěla jsem číst knihu, kterou četli všichni a byli jí úplně pobláznění. Nakonec jsem ale knihu do ruky vzala, přečetla jsem prvních pár stránek a kouzlu Harryho jsem také podlehla.

J.K. Rowling vymyslela magický svět, kde je vše možné. Svět, kde by chtěl žít každý z nás. Svět, který souzní se světem mudlů a v mnohém ho doplňuje. Už podle prvního dílu je patrné, že má autorka všechno dobře promyšlené. Vše do sebe zapadá a má své opodstatnění. A protože se jedná o první díl série, vše je samozřejmě nové a autorka to skvěle vykresluje. Zkrátka a dobře, první díl může čtenář číst stále dokola, vždy ho něco překvapí a bude ho to bavit.

"Koneckonců. Ten-jehož-nesmíme-jmenovat dokázal velké věci - jistěže strašné, ale velké."

Příběh je plný záhad, tajemství a náznaku něčeho velkého, něčeho, co má kořeny už v prvním díle, ale plně se promítne až v posledním. Hlavní dějovou linku doplňují jiné zápletky a příběhy. Klidné části střídají ty dynamické, kniha je akční, plná humoru a čte se doslova jedna báseň. Zbytečně dlouhým popisům se Rowling vyhýbá, což je dobře, protože první díl série je určený spíše mladším čtenářům.

Bradavice jsou naprosto kouzelným místem. Neustále žasnu nad autorčinou představivostí, protože samu by mě něco takového rozhodně nenapadlo.


Postav v knize je opravdu dost. Autorce se povedlo odlišit ty, které mají velké roli od těch s menší rolí.

Harry Potter se mi zalíbil již od začátku. Je to příjemný mladý chlapec, jehož upřímnost a dobré srdce u mě zabodovalo. Nesmím opomenout, že bez svých přátel by toho Harry zas tolik nedokázal. Není to dokonalý hrdina, což je výtečné, protože dokonalí hrdinové mě vždy dokážou znechutit.

Ron Weasley je ten typ hrdiny, kterému jsem nikdy nepřišla na chuť. S každým čtením Harryho mi vadí méně, ale pochybuji, že přijde doba, kdy mi nebude vadit vůbec. Do všeho se hrne bez rozmyslu, je zbrklý a nebojí se machrovat. Na druhou stranu si pro Harryho nemohu představit lepšího nejlepšího kamaráda.

Hermiona Grangerová mi na začátku příběhu přišla opravdu hodně protivná a vlezlá. Nečekala jsem, že se můj postoj k ní někdy změní, ale to se stalo a Hermionu jsem si oblíbila. Věřím, že hodně lidem padne do oka. Je příjemné, milá a myslí jí to velmi rychle. Inteligence je její předností a já jsem shledala, že s ní mám hodně společného.


Kámen mudrců je skvělý úvodní článek série o Harry Potterovi. Má rozhodně co nabídnout a nebudete z něj zklamaní. Příběh vás zavede do neuvěřitelného světa, který vás tak okouzlí, že z něj nebudete chtít odejít a budete lačnit do další knize tak, jako teď já.

5/5



Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.