Recenze: Půlnoční koruna

Název: Půlnoční koruna
Série: Skleněný trůn
Autorka: Sarah J. Maas
Počet stran: 400
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo

Celaena Sardothien vyhrála turnaj a stala se mocným nástrojem krále Adarlanu. Má za úkol odstranit všechny, na které král ukáže, a kteří se mu znelíbili, byť to jsou slušní lidé. Ale jako pro vše, i zde má Celaena svůj způsob řešení. Musí však být nesmírně opatrná. Na pozadí služby pro krále se však odehrává něco většího. Magie vymizela, byla králem zakázaná, ale je tomu opravdu tak? Jaký zdroj síly má k dispozici král, který si dokázal podrobit tak velkou část území. A je jeho strach z možného povstání oprávněný? Ač se všemu Celaena ze začátku brání, nakonec se přece jen musí pokusit zjistit pravdu, která však nebude vůbec příjemná.

Celaena Sardothien se na pulty knihkupectví vrací v novém kabátku, s novým posláním, nábojem a snahou být lepší než Skleněný trůn. A to se zaručeně povedlo. Po vítězství v turnaji Celaena musí pracovat pro krále, ale získala alespoň částečnou svobodu a stráže jí nemusí být neustále v patách. Celaeně jde však hlavně o vlastní svobodu a nechce se plést do ničeho, co souvisí s magií a posláním. To se ale velice přepočítala, protože je to právě Celaena, kterou si pradávná královna Elena k tomuto úkolu vybrala. S magií to autorka rozehrála již v prvním díle a vše, co nedávalo smysl, je možné konečně pochopit, i to, kam se příběh bude ubírat, nejen v Půlnoční koruně, ale vlastně až do konce série. Zde je patrné, že se nejedná o žádnou klišé zápletku, ale že je vše pečlivě promyšlené a postupně servírované čtenáři tak, aby byl co nejvíce napjatý.

Nejen na Celaenu toho v příběhu čeká dost, akce, láska, napětí, kdy jeden zapomene dokonce i dýchat, nebezpečná odhalení i nepříjemné zvraty, které zamotají celým příběhem. Zkrátka a dobře, pro nudu v tomto příběhu není místo. Ač je Celaena hlavní postavou, čtenář postupně zjišťuje, že už není středobodem vesmíru, ale autorka rozehrává další, velmi důležité dějové linie s korunním princem Dorianem, které jsou stejně strhující. Trochu pozlobit může lehká předvídatelnost.

Příběh plyne, vy čtete a čtete, najednou je konec a vy hned potřebujete další díl. Přesně takový účinek má závěr knihy. Je strhující, plný nevysloveného dobrodružství a příslibu skvělého pokračování.

Celaena Sardothien udělala rozhodně větší dojem než v prvním díle, kde byla velmi dětinská, nevyzrálá a já jsem měla místy pocit, že by potřebovala pár facek. V Půlnoční koruně je však trochu jiná, dětinskost i nevyzrálost více méně zmizely velmi rychle, takže autorka Celaenu částečně udělala někým jiným, takže vznikla Celaena, která je sebevědomá, bystrá, dokonce i citlivá a taktní. I přesto mě některá její rozhodnutí štvala. Navíc nám Celaena ukazuje svoji další tvář, která je plná pomsty.

Milostnému trojúhelníku z prvního dílu se dostává také nějakého tvaru. I když Celaena ví, kterým směrem by chtělo jít její srdce, přesto jsou určité hranice, které nemůže překročit, aby tak opět nezranila samu sebe.

Do popředí se dere princ Dorian, kterému autorka konečně přišila významnou roli, a z prostopášného prince se stává vskutku zajímavá postava. Jeho příběh je velice poutavý, protože i on na hradě plném lidí rozpoutává, ač nechce, smrtelnou hru.
Méně jsme pronikly do života Chaola, kapitána stráže, který upřímně zklamal. Čekala jsem od něj víc a jsem upřímně zvědavá, jaká pozornost mu bude věnovat autorka v nadcházejícím díle a jestli napraví jeho reputaci.

Půlnoční koruna byla skvělá, byla lepší než úvodní díl. Příběh dostal nový směr i rozměr. Je plný akce, magie, napětí, zvratů a nepříjemných překvapení, kdy čtenář nemá čas nudit se a musí neustále číst.
Celaena Sardothien opět rozehrává smrtelně nebezpečnou hru před zrakem samotného krále Adarlanu, i ona je však nemile překvapena tajemstvím, které skrývá. To vše představuje příslib skvělého pokračování, ale pokud tomu tak opravdu bude, uvidíme až v dubnu. Knize bych vytkla jen částečnou předvídatelnost a postavy.

4/5