Recenze: Láska v Paříži

Název: Láska v Paříži
Autor: Nicolas Barreau
Počet stran: 287
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Moba

Alain Bonnard jako dítě velmi milovat artové kino svého strýce Bernarda a trávil v něm mnoho času. Jeho rodiče tuto zálibu nikdy moc nepodporovali, a byli nesmírně rádi, když jejich syn vystudoval ekonomii a začal se živit něčím, co má skutečně budoucnost - vývozem luxusních van. Ale jak se říká, nic netrvá věčně a Alainovi se naskytne možnost se do kina svého dětství vrátit jako jeho majitel. Není to něco, z čeho by měl nesmírné zisky, ale je konečně spokojený. Navazuje vztahy s častými návštěvníky a každou středu čeká na dívku v červeném kabátku, kterou nakonec odhodlaně pozve na večeři. A právě zde začíná příběh, který nás zavede do světa starých filmů, ojedinělých kin, celebrit a romantické Paříže.

S příběhy zasazenými do Města módy, muzeí a umělců, tedy do Paříže, se v poslední době roztrhl pytel. Na knihy s Eiffelovou věží na obálce snad každý z nás naráží na každém kroku. Už je to sice poněkud neoriginální, ale faktem zůstává, že Paříž má opravdu co nabídnout příběhům tohoto typu, autor jen musí vědět, jak to vše správně využít a uchytit. Pojďme se tedy podívat na zoubek jednomu takovému příběhu.

Příběhu o lásce, naději, splněných snech, trpělivosti, hledání a nezapomeňme na nostalgická kina bez popcornu, kde se hrají pouze dobré filmy. To vše v sobě Láska v Paříží skutečně má. Když si k tomu ještě přidáme Alaina, který vystupuje jako velmi sympatický vypravěč a kouzelnou Paříž, která byla vystižena naprosto bravurně, musí nám vyjít opravdu skvělý příběh.

Ale i Láska v Paříži má své nedostatky. Nikdy jsem nebyla fanynkou lásky na první pohled, což je vlastně nosný bod celého příběhu. Představte si situaci, kdy jste s někým strávili pouhý večer, a už ho neskonale milujete a nedokážete bez něj žít. A to je právě ono, kdyby tohle autor vynechal a nechal Alainovi a dívce jeho snů v červeném kabátku více prostoru, mohlo to příběhu přidat na uvěřitelnosti. Vedle lásky na první pohled stavím až nepřiměřeně moc náhod.

Kromě povedeně vykreslené Paříže je kniha plná krásných a trefných myšlenek. Hlavní hrdina je velmi naivní, a tato vlastnost se přenesla i na příběh. Protože je Alain takové trdlo, nevyhneme se ani dosti humorným okamžikům.
Většina kapitol začíná Alainovým uvedením a následným retrospektivním vyprávěním toho, co se mu během posledních několika hodin stalo. Což působilo docela příjemně a odlehčeně, protože se na tyto situace hlavní hrdina dívá s odstupem.

"Ale nejhorší na dobrých přátelích je, že neříkají vždycky jen to, co bychom rádi slyšeli."

Hlavním hrdinou a zároveň vypravěčem je Alain Bonnard, naivní mladý muž, který věří na lásku na první pohled. Miluje staré a hlavně dobré filmy. Oceňuje to, co bylo. Jeho kino není typem kina, kde byste slyšeli šustit sáčky od popcornu či srkání limonády. Ne, zde jde pouze o film. Jeho život se změní ze dne na den, potká dívku svého života a jeho kino se najednou stává slavným. To ale ještě neví, jak spolu tyhle dvě věci souvisí. Alain je neústupný, tvrdohlavý a jde si za svým. Někdy mi jeho jednání přišlo až moc přehrávané.

Další významnou postavou je známá herečka Soléne Avril, která s Alainem sdílí stejnou vášeň pro kina a dobré filmy. Je to živel, zvyklý na přepych a zábavu. Je jí všude moc, ale ne nepříjemným způsobem. Dokáže rozveselit každou společnost, i když i ona má své strašáky ve skříni.

A nesmíme zapomenout na Allana Wooda, který působil jako rozumný muž, takový odrazový můstek a přístav poklidu. Nemyslím si, že by jeho role byla až tak důležitá, ale byl milým zpříjemněním.

Láska v Paříži je opravdu milý, i když značně naivní příběh odehrávající se v kouzelné Paříži v prostředí starých filmů a nostalgických kin. I když příběh odehrávající se v Paříži může znít jako klišé, Paříž je právě to, co je na knize to nejlepší. Je skvěle vykreslená a atmosféra na vás dýchá snad z každé stránky.
Samozřejmě si nemohu odmyslet tu velmi rychlou lásku ve vztahu Alaina a dívky v červeném kabátku. Kdyby byl jejich vztah o trochu více prokreslenější nebo kdyby mu byl dán větší prostor, hned by byla kniha o úroveň lepší.
Knihu doporučuji všem romantickým duším, které mají rády zamilované příběhy a romantická gesta, ale i těm, co nehledají náročnou četbu.

3/5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Knihcentru.