Vyhodnocení knižní výzvy na rok 2016


Zdravím všechny knižní i neknižní nadšence,
konec roku se blíží mílovými kroky, a protože do jeho konce stihnu dočíst tak maximálně Ódinovo dítě, se kterým to jde opravdu pomalu, rozhodla jsem se sepsat celkové vyhodnocení toho, jak jsem si ve výzvě vedla a zda se mi podařila splnit.

Na začátek jsem si chtěla dát 60 knih, ale pro lepší motivaci (s daleko hezčím obrázkem pro vyšší výzvu to nemá absolutně co dělat), jsem si nakonec dala knih 70. Nečekala jsem, že bych takovou výzvu mohla splnit, to víte, škola, brigáda, zkouškové, praxe a zase brigáda. Navíc jsem chtěla začít číst více knih v angličtině, což logicky trvá déle. No, nakonec jsem ale překvapila samu sebe, protože jsem dokonce přečetla o 9 knih více, než byl můj stanovený limit. Za rok 2016 jsem přečetla 79 knih a 26 926 stran. Mezi české knihy se mi dokonce povedlo zařadit i pár těch anglických, z čehož mám opravdu velkou radost, protože jsem tím odstartovala čtení v originále, o které jsem se snažila opravdu dlouho. Tak se pojďme podívat, jaké knihy mi dělaly během roku radost.
Kdybych si z následujícího seznamu měla vybrat tu nejlepší knihu, pravděpodobně by to byla Dvůr mlhy a hněvu, ne proto, že je tato autorka vysoce populární, ale proto, že se mi podařilo ji přečíst v originále a má vše, co by Young Adult literatura měla obsahovat - nosnou zápletku, magii, tajemno, nečekané zvraty, prokreslené postavy, vyvíjející se vztahy a kvalitní imaginární svět.
S nejhorší knihou by to bylo asi na dlouho, protože jsem narazila na dost knih, které se mi nelíbily, byly průměrné nebo to jen nebyl můj šálek čaje. Ale mezi nominovanými by určitě byl Poslední Pán Prstenů a Tolkien: Na březích Středozemě, ale zdaleka nejhorší knihou pro rok 2016 se stává Priscilla: Dost svévolně se košatící osud.

1. Ryba jménem Ian - Bradley Somer
2. Queen Victoria - Usborne Young Reading
3. Magnus Chase and The Sword of Summer - Rick Riordan
4. Rozpal to, šéfe! - Zdeněk Pohlreich
5. Boží oko - James Rollins
6. Meděný jezdec - Paullina Simons
7. Soumrak templářů: Hledání svatého kříže - Tony McMahon
8. Muž, který sázel stromy - Jean Giono
9. Poslední Pán Prstenu - Kirill Yeskov
10. Temné bratrstvo: Meč severu - Luke Scull
11. Půlnoční koruna - S. J. Maas
12. Rivers of London - Ben Aaronovitch
13. Soupeřky - Bonnie Bryantová
14. Taťána a Alexandr - Paullina Simonsová
15. Jak na to: Pečeme a zdobíme dorty - Carol Deacon
16. Poledne u Tiffanyho - Echo Heronová
17. Odpusť mi. Megan - Abbie Rushton
18. Dcera - Kiera Cass
19. Pes baskervillský - Artur C. Doyle
20. Poslední přání - Andrzej Sapkowski
21. Meč osudu - Andrzej Sapkoswki
22. Létala jsem za sluncem - Paula McLain
23. Krev elfů - Andrzej Sapkowski
24. Hostina ledu a ohně: Oficiální kuchařka Game of Thrones - C. Monroe-Cassel
25. Tolkien: Na březích Středozemě - V. Ferré
26. Svět hobitů - D. Day
27. Skotsko - J. Stewart
28. Lago di Garda - P. d: Simony
29. Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové - E. Aston
30. Dědička ohně - Sarah J. Maas
31. Rytíři z Vřesova - František Niedl
32. Cizinka - Diana Gabaldon
33. Láska v Paříži - Nicolas Borreau
34. The Siren - Kiera Cass
35. The Crown - Kiera Cass
36. Frodova Cesta - Robert Ellwood
37. Ódinovo dítě - Siri Petterson
38. Dlouhá cesta - Hana Marie Kornerová
39. Happily ever after - Kiera Cass
40. Kočár do neznáma Hana Marie Kornerová
41. Třetí přístav - Hana Marie Kornerová
42. Druhý břeh - Hana Marie Kornerová
43. Univerzita Výjimečných: Zkouška - Joelle Charbonneau
44. Kletba osudu - Tereza Mikulová
45. Malé ženy - Louisa May Alcottová
46. Tažení do Tearlingu - Erika Johansen
47. Bez dětí neodejdu - Berit Kessler
48. Tři případy Sherlocka Holmese
49. Priscilla: Dost svévolně se košatící osud - Ota Ulč
50. Stínová královna - C.J. Redwine
51. Iron Queen - Julie Kagawa
52. Jiskra v popelu - Sabaa Tahirová
53. The Iron Knight - Julie Kagawa
54. City of Bones - Cassandra Clare
55. Laurus - Evgenii Vodolazkin
56. Píseň krve - Anthony Ryan
57. Tolkien a jeho čarovný svět - Édouard Kloczko
58. Úsměvy žen - Nicolas Barreau
59. Dvůr trnů a růží - Sarah J. Maas
60. Lesní lišky a další znepokojivé příběhy - antologie
61. Pán věže - Anthony Ryan
62. Turnaj na Gorlanu - John Flanagan
63. Polévková mánie - Kathryn Bruton
64. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs
65. Shannarův meč - Terry Brooks
66. Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas
67. Pařížský polibek - Meggie Ritchie
68. Páté evangelium - Ian Cardwell
69. Cech objevitelů - Jon Baird, Kevin Costner
70. Svatý příkaz - John Banville
71. Měsíční svit nad Paříží - Jennifer Robson
72. Artušův pád - J. R. R. Tolkien
73. Silmarillion - J. R. R. Tolkien
74. ISS - Mezinárodní vesmírná stanice - Petr Kubala
75. Císařovy čepele - Brian Staveley
76. Sněží, sněží - John Green...
77. Moudré z nebe - Radek Skolek
78. Coming home for Christmas - Julia Williams
79. The Lost Prince - Julie Kagawa

Kromě této knižní výzvy jsem se zúčastnila i té na Databázi knih, kterou jsem splnila na 90%. Čtenářská výzva na Databázi je poněkud specifičtější a nestačí v ní číst pouze knihy, po kterých jen tak sáhnete. Musíte splnit určité kategorie, což mně se rozhodně nepovedlo, a ne proto, že bych to nezvládla po časové stránce, ale jednoduše proto, že se mi nechtělo sahat po autorech, kteří byli oceněni Nobelovou cenou. Nevím, jestli se zúčastním další výzvy na tomto portálu, protože nemám ráda, když mě při výběru knih něco omezuje či nepřímo nutí k četbě knihy, po které bych jinak nesáhla.

A co vy a vaše knižní výzvy? Jak jste dopadli? :)

31 komentářů:

  1. Moc gratuluju ke splnění! Já budu do konce prosince ještě číst, tak jsem zvědavá, na kolik knih se nakonec vyšplhám. Aktuálně dokončuju 95. a ráda bych se dostala ke stovce, tak snad se mi to povede.
    Výzvu na DK mám splněnou celou, i když jsem taky odmítala číst to, co nechci. Četla jsem zkrátka to, co se mi chtělo, a pokud se mi to hodilo i výzvy, tak to bylo fajn. A protože jsem tento rok maturovala, s Nobelovkou jsem neměla problém, stejně jsem musela číst knihy z maturitního seznamu, kde se to Nobelovkami jen hemžilo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já budu do konce prosince tak ještě číst, ale ne v takové míře, protože chci být hodně s rodinou, takže dočíst Ódinovo dítě pro mě bude více než dost :D .. Ale páni, přečetla jsi toho opravdu hodně, tak snad se k té stovce dostaneš :).
      A gratuluji i ke splnění čtenářské výzvy na Databázi, zrovna se ti hodilo, že maturuješ. A pak že je maturita jen samý problém :D

      Vymazat
  2. Přidávám se ke gratulaci k takovýmu počtu knih. Já si letos dala za cíl přečtíst aspoň 50 knih. Přece jenom se mi v půlce roku narodilo mimčo a už to s tím čtením nebylo tak žhavý. Ale i tak úkol splněn a přístí rok své číslo hodlám ještě navýšit. Ale na uctyhodných 79 to opravdu nebude :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, přečíst 50 knih je také opravdu úctyhodné. Viděla jsem, že někdo zvládne i 150, což si vůbec nedokáži představit.
      Gratuluji k narození miminka, určitě si to musíte velice užívat :)

      Vymazat
  3. Hmmmm, je tam hodně knih co bych ti zabavila. :-D A Priscilla bude také v mých nejhorších, to nás bude asi hodně :-D :-( Jinak krásný číslo, na to,kolik toho máš. Já se bojim, že až se vrátim do práce, tak tolik jako ted už nedám. :-( Jsi dobrá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta Priscilla, pořád ji mám ještě v knihovničce, budu se jí muset nějakým způsobem zbavit, asi ji daruji tetě, ta má takové knihy ráda, i když si nejsem jistá, jak by mohla Priscilla někoho potěšit :/

      Vymazat
    2. Ne, chudák teta, to jí nedělej. :-D Jinak já ji tu mám také, jen nevím, jestli se mi podaří se jí zbavit, obávám se, že mi tu zůstane na pořád :-D

      Vymazat
    3. No, je pravda, že by mě pak teta asi neměla příliš v oblibě, ale bohužel mě nenapadá co s ní. Možná knihovna :D .. Pochybuji, že kdybych ji dala do soutěže, že by se někdo zúčastnil :D

      Vymazat
    4. Koukám máme stejný úsudek, taky jsem soutěž zavrhla :-D Mě napadalo ji strčit na nádraží do knihovničky, on by se třeba nějaký čtenář našel. :-D

      Vymazat
    5. Až budeš vědět, co pořádně s ní, dej vědět a já se nechám lehce inspirovat :D

      Vymazat
  4. Připojuji se ke gratulacím, 79 je krásný počet. :) Ať máš i příští rok takhle úspěšný. Já jsem ze začátku plnila výzvu na Databázi, ale pak mě to přestalo bavit. Jinak jsem si žádnou další výzvu nedávala, takže výsledný počet přečtených knih pro mě bude docela překvapení. Loni to bylo 88, tak jsem zvědavá, na jaké číslo se dostanu letos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, 88 je ohromné číslo, i když to bylo loni. Ono vlastně nejde o to, přečíst co nejvíce knih, ale to čtení si na 100% užívat :)

      Vymazat
    2. Jasně, samozřejmě jsem nechtěla, aby to vyznělo takhle. ;)

      Vymazat
  5. Tak to gratuluji. Mas paradni vysledky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. WOW to je báječný seznam. Já se můžu pyšnit ani ne polovinou, ale vzhledem k tomu jak jsem byla časově vytížená tak se musím pochválit, protože jsem se opět vrátila ke svému čtecímu návyku a úspěšně se ho držím. :)

    Anita
    http://gingerani.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé, také chválím, není důležitá kvantita ale kvalita :)

      Vymazat
  7. Gratuluji ke skvělému výkonu, ale hlavně ke čtení v angličtině. Já se k tomu taky tak nějak dokopávám, jazyk mi vůbec nevadí, ale štve mě, že to prostě trvá déle :D Za tento rok jsem (kromě bezpočtu článků o telomerách na bakalářku) přečetla v angličtině pouze jedinou knihu a to The grownup od Gillian Flynn, moc jsem si to užila, takže sama nechápu, proč se do toho nepouštím častěji, no, tak snad napřesrok.
    Já si stanovila limit na 60 a momentálně jsem na 64, lámat přes koleno na sedmdesátku už to nebudu, ale myslím, že ke konečnému číslu ještě něco přibude :) Plnila jsem i výzvu na databázi, ale ne cíleně. Prostě když jsem přečetla nějakou knihu, která do výzvy zapadla, připsala jsem si ji tam, jsem na 80% a víc už asi nedám. Do výzvy 2017 se zapojím stejným způsobem - když přečtu něco, co do ni bude zapadat, připíšu si to tam :)
    Přeji stejně tak (nebo lépe ještě více) úspěšný rok 2017 a měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se k tomu konečně dokopala, když mě naštvalo, že nebyla dovydaná jedna moje oblíbená série. Objednala jsem hned třetí díl v angličtině a ejhle, ono to šlo. Ze začátku je to sice trochu náročné, jak po porozumění tak po časové stránce, ale, když pak člověk sbírá ta slovíčka, a pak už si je opět nemusí dohledávat, je to krásný pocit :) ..
      Děkuji, tobě přeji to samé Hani, měj se krásně :)

      Vymazat
  8. Páni! :) Musím se připojit ke gratulacím! Já jsem letos vůbec nestíhala, tak je to u mě bída :). Ale! Z tvého seznamu bych si rozhodně vybrala! Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dobře ty! Já se podívám, až den před Novým rokem, jak na tom jsem, ale teď už nebude na čtení čas, zkoušky jsou tu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, mě u zimního semestru zkoušky odpadly, protože mám půlroční praxi, to se někdo má co? :D Ale s tvým rychlo čtením bych se toho zas tak nebála :)

      Vymazat
  10. Tyjo, tolik knížek! Nechci se ani dívat, kolik jsem jich za rok 2016 přelouskala já, v poslední době jsem neměla moc času a navíc jsem se naplno věnovala vlastní sérii. Čtení zkrátka šlo trochu stranou...

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkný seznam a krásné číslo! :o) Já jsem se do žádné výzvy nepouštěla, mám pak pocit, že nestíhám, ale asi jsem měla, jelikož mám na kontě za rok 2016 102 knih (78 za Svět mezi řádky a 24 za náš projekt Podporujeme české autory) a vím, že do konce roku ještě něco přečtu, takže to mooožná zaokrouhlím na 110. :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásné číslo, kéž bych měla také tolik času, abych se někdy vyšvihla přes tu stovku, ale to se asi nestane :(

      Vymazat
    2. Třeba to někdy překonáš taky. :o) Držím pěsti. Už takhle je to hodně krásné číslo a samé parádní knihy, takže bych vůbec nebyla zklamaná. :o)

      Vymazat
  12. Mým cílem bylo 50 knih a už mi zbývá jen jedna :) Z tvého seznamu jsem četla pouze jednu a to Město kostí. A výzvu na DatabáziKnih jsem také plnila a úspěšně splnila. Ale také se mi některé body nelíbily, takže uvidím co přichystají pro nadcházející rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Gratuluji, zatím je odtajněno jen pár bodů z výzvy na Databázi a vypadají docela dobře a nápaditě :)

      Vymazat
  13. Wow, 79... Gratuluji! ^.^

    Plánuji se zúčastnit Čtenářské výzvy pro 2017 na DK, spíš jako inspiraci než cokoli jiného. Chápu tvou poznámku o tom, že nemáš ráda, když tě někdo tlačí do knih, o které nemáš zájem. Přesto si říkám, že tímhle způsobem bych mohla vysunout do popředí knihy, o kterých jsem jen slyšela a mám o ně obecný zájem, ale ve výsledku se k nim nikdy nedostanu, protože na mě svítí kousky zajímavější tím, že jsou v mé bezpečné zóně. ^.^

    OdpovědětVymazat
  14. Ja si dala 50, vyzvu jsem delala prvni rok... Akorat kvuli letni brigady jsem to nakonec absolutbe nestihala a ted mi jeste chybi 4 knihy, ale verim si a dam to :D
    Co se databaze tyce, taky nemam vsechny zadani, protoze nektere jsou proste cist nechtela, takze nejsi sama :D ale co jsem se divala na vyzvu 2017, tak ta zatim vypada slusne, takze se do toho pustim :D

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.