Recenze: Bohové Olympu - Hádův chrám

Autor: Rick Riordan
Název: Hádův chrám
Série: Bohové Olympu
Počet stran: 550
Díl: 4/5
Nakladatelství: Fragment

Čas se krátí… Bránu Smrti, tajemný průchod mezi světem živých a mrtvých ovládla Gaia se svými pomocníky. Zástupy nestvůr proudí na zem a chystají se převzít vládu nad světem. Přijdou Percy a jeho přátelé na to, jak bránu uzavřít? Dokážou se vrátit z hlubin Tartaru, nejtemnější části podsvětí, kterému vládne bůh mrtvých Hádes? Nebude to jednoduché! Řečtí a římští bohové nedokážou svým dětem pomoci a k Táboru polokrevných se blíží armáda římských polobohů, aby ho zničila. Sedm statečných hrdinů z proroctví musí znovu nasadit své životy za záchranu bohů, lidstva a celé civilizace.

Vše vypadá ztraceně. Percy a Annabeth jsou v Tartaru a vůbec netuší, jak se odsud dostanou. Hazel, Leo, Frank, Piper, Jason a Nico plují na Argu II k Bráně smrti. Ale má to vůbec smysl? Válka mezi Římany a Řeky je na spadnutí. Dostat se k Hádově chrámu je přes mnohé nástrahy téměř nemožné. Nyní se hrdinové musí hodně překonávat, aby měly vůbec nějakou naději.

Hádův chrám navazuje tam, kde Znamení Athény skončilo. Už na první stránce nás čeká pořádný rozjezd ve formě akce, která nás nepustí až do samotného závěru knihy. Akce střídá akci, a je tak nemožné se vůbec nudit. Kniha je velmi dynamická, napínavá a na některých místech velmi překvapivá. Nejednou mě kniha zaskočila svým spádem a rozuzlením.

Příběh Hádova chrámu se dělí na dvě části. V jedné putuje Percy s Annabeth Tartarem, a v druhé se zbytek polobohů z proroctví plaví na Argu II k Bráně smrti. Abych řekla pravdu, části s Annabeth a Percym byly o dost zajímavější a celkově propracovanější. V Tartaru jsme ještě nebyli, prostředí bylo nové a dobrodružství s ním spojené jakbysmet. Kdežto z druhé části putování Hazel, Franka, Piper, Lea a Jasona jsem neměla tak dobrý pocit. Akce byla mnohdy stereotypní a předvídatelná s nutností prostřídat všechny polobohy v hrdinských činech.

Naši hrdinové se pomalu ale jistě blíží do cíle a celý příběh, ať chceme či ne, vrcholí. Velmi těžko se loučí se sérií, která vás ohromila, a i když konec ještě není případ této knihy, je z ní do jisté míry cítit, že se finále blíží.

Kromě předvídatelnosti se musím na chvíli zastavit u obálky knihy. Ta červená by mi až tak nevadila a celý motiv vlastně není až tak špatný. Jen si myslím, že celá série by zasloužila slušivější a více propracovanější obálky.

"On je prázdnota, která pohltí veškerou magii, chlad, který stráví všechen oheň, ticho, které spolkne všechny řeči."


Piper, dcera Afrodity, kterou jsem v prvním díle měla tak moc ráda, se mi strašně zprotivila. Žárlila snad na každou postavu, která prošla kolem jejího Jasona. A neustále si stěžovala, že není pro výpravu dost dobrá. Nepřesvědčila mě a nic by se nestalo, kdyby ji autor vynechal.
K tomu Leo, kterého nemůžu vystát už od začátku. Nemám ráda ty jeho blbé řeči a trapné poznámky snad ke všemu. Měla jsem strašnou chuť jeho části přeskakovat.

Hazel jsem nikdy neměla moc v oblibě, ale v Hádově chrámu na mě působila moc mile a přátelsky. Hodně vyspěla a stala se z ní hrdinka, kterou v proroctví nemohou postrádat.
Stejný pocit jsem měla z Franka, také jsem si ho více oblíbila a i on dost vyspěl. Nabral sebevědomí, což mu jen prospělo.

A v neposlední řadě tu máme Nico di Angela. Bylo mi opravdu moc líto, když jsem zjistila, že Nico nemá v knize žádnou svou kapitolku. Jako postava je nesmírně zajímavý a přitažlivý. Určitě by si nějakou tu část zasloužil.


Kolem a kolem jsem z knihy opět nadšená. Spojení řecké mytologie a moderního světa je skvělé. Nejenže nám autor nabízí skvělý požitek z knihy, ale také možnost se něco naučit.
I když jsou knihy směřovány spíše na mladší věkovou kategorii, dokážou potěšit i tu starší. Knihu Hádův chrám, ale také celou sérii vřele doporučuji. Určitě se vám bude líbit a já už jen čekám na to velké finále!

4/5

Za poskytnutí knihy k recenzi velice děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.