Recenze: Bohové Olympu - Proroctví

Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Název: Proroctví
Díl: 1/5
Počet stran: 512
Nakladatelství: Fragment

Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu? 

Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…

Už strašně dlouho mluvím o tom, jak chci začíst číst sérii Bohové Olympu a konečně jsem si na ně vyhradila čas. Bohové Olympu jsou volným pokračováním série Percyho Jacksona, a já jsem měla na začátku obavy, aby mě série nezklamala. Přece jenom Percy Jackson je velmi úspěšný a já jsem ho doslova hltala pohledem. Naneštěstí se u mě žádné zklamání, po přečtení prvního dílu, neprojevilo.

Pokud jsme si mysleli, že po Titánech nic horšího přijít nemůže, tak jsme se spletli. S novou hrozbou přicházejí i noví hrdinové příběhu. A pokud jsme si mysleli, že nám dá Rick čas na zorientovanou, tak jsme se spletli dvakrát tolik. Autor knihy nás rovnou hodí do víru věcí, které jsou postupně rozuzlovány. Rickovi knihy jsou známé především dynamikou, při které není čas se nudit. Takhle jsem se cítila celý příběh. Pořád se něco dělo. Kniha je akční a nedá nám ani na chvíli oddechnout.

Návrat do tábora polokrevných byl opravdu úžasný a strašně mi to tam vše chybělo. Jsem ráda, že ho autor vykreslil tak, jak zůstal v Percym a nic neměnil, protože by to už nebylo ono.
Opět jsem mohla potkávat postavy, se kterými jsem se už jednou setkala. A navštívit místa, kde jsem už jednou byla.
Celý příběh jsem tak nějak čekala, že na mě někde vybafne Percy. To se bohužel nestalo, což mě trochu mrzí, protože jsem se těšila především na něj a na Annabeth. Nakonec byly tři hlavní a noví hrdinové na začátek až dost a dokonce dokázali Percyho částečně nahradit.

Celá zápletka je trochu složitější, a jde vidět, že ji autor musel pečlivě promyslet. Na každém rohu na hrdiny čekalo nejedno překvapení a tajemství. Riordanovi knihy jsou typické předvídatelností, ale v Proroctví mi ta předvídatelnost nepřišla až tak patrná. Vůbec jsem ji zde nevnímala.

Nebyl by to Rick, kdyby neukončil svou knihu otevřeně a na ten způsob, kdy potřebujete číst hned další díl, abyste věděli, kam povede a jak vše dopadne.


Postav bylo opět po hojnu. Některé známé a jiné úplně nové. Byla jsem nadšená z chvilek, které jsem mohla strávit s Annabeth a Thálií. Na druhou stranu jsem byla ráda, že jsem se nemusela potkat s Groverem, i když ten měl v příběhu zástupce s podobnou povahou.

Jason je mladý sympatický polobůh, který se probudí v autobuse a nic si nepamatuje. Z trojice hlavních hrdinů jsem měla Jasona nejradši. Nebyl unáhlený, přemýšlel, byl spravedlivý, upřímný a nebál se mluvit o nepříjemných věcech. Je to vůdce už na první pohled, tahoun skupiny, který se ale bez pomoci neobejde. Nesoudí, dokud nepozná.

Piper je dívka, která si příliš nerozumí s otcem a strašně ráda by to změnila, jen neví jak. Na začátku mi Piper připadala zničená a měla důvod, ale postupně se z toho dostala a ukázala, co v ní je. Piper je upřímná, obětavá a na dceru Afrodity dokonce skromná. Trochu jsem byla zklamaná, když jsem se dozvěděla, kdo je její matka, a proto jsem od ní mnoho neočekávala. Ale Piper mě přesvědčila o opaku.

Leo, Leo, Leo .... Bohužel, ale postava Lea mě vůbec nezaujala. Klidně bych ho přirovnala ke Groverovi, kterého jsem taky moc nemusela. Je to takový ten typický "šašek" třídy, který dost často pronese nemístné poznámky. Z celého tria je pro mě opravdu nejslabší.


Mé přání, vydat se zpátky do tábora polokrevných, se mi splnilo. První díl další úžasné série je za mnou a já se těším na pokračování, protože tohle bude ještě zajímavé. Knihu určitě doporučuji. Je to skvělá oddechovka s dávkou humoru. Zažijete dobrodružství, překvapení i napětí. Abych vás trochu navnadila, tak vám řeknu jen toto: "Polobohové z tábora polokrevných už nejsou tak sami, jak si mysleli .... "

5/5
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu můžete koupit zde.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.