Nakupování na Book Depository

Zdravím čtenáři,
s nakupováním na Book Depository jsem začala asi před rokem a půl. Od té doby tam nakupuji pravidelně, dalo by se říct, že ještě více než na českých internetových obchodech. Hodně z Vás mě již kontaktovalo, a ptalo se, jak se vlastně na Book Depository nakupuje, jaké jsou tam ceny, kdy knihy dojdou, a tak dále. Z toho důvodu mě napadlo napsat o tom souhrnný článek, který by Vám na hodně otázek mohl odpovědět, popřípadě také poradit. Tak pojďme na to :)

Proč nakupovat na Book Depository?

Book Depository je online knihkupectví, které oplývá neuvěřitelným množstvím titulů různých světových jazyků. Vybírat je opravdu z čeho, kromě klasických hardbacků (pevná vazba) a paperbacků (papírové vydání bez pevné vazby) nabízí dokonce také audioknihy, ale ne eknihy. Hlavním důvodem nakupování na Book Depository je především cena knih. Ceny tu jsou opravdu lákavé, jedná-li se o paperbacková vydání. U Hardbacků je cena poněkud vyšší, v tomto případě se dokonce vyplatí počkat si na překlad. Pro srovnání Hobita v paperbacku seženete už za 200 Kč, ale cena v hardbacku se pohybuje kolem 500 Kč, což už je sakra rozdíl. Book Depository také nabízí opravdu krásné slevy, kde si můžete pořídit opravdu skvělé kousky. Třeba minulé léto se ve slevě ocitly všechny tři díly Hunger games, kdy se cena jednoho pohybovala kolem 100 Kč, což je opravdu krásné.
Dalším lákadlem je fakt, že na Book Depository se neplatí poštovné. Každý z vás to asi zná, najdete si docela levnou knihu, a pak zjistíte, že poštovné činí skoro stejnou částku. V tomto případě se ale nemusíte bát. Nicméně i absence poštovného s sebou nese určitá rizika.

Rizika na Book Depository

Protože se na Book Depository neplatí poštovné, knihy nejsou odesílány doporučeně, takže neexistuje možnost jak je sledovat. Pokud dojde ke ztrátě balíčku je potřeba to řešit přímo s Book Depository, protože Česká pošta vám v tomto případě rozhodně nepomůže. 
Dalším rizikem může být poškození zásilky, samozřejmě s tímto rizikem se setkáváme i u nás, nicméně protože zásilky putují zdaleka, je tu riziko o něco větší.

Dodací lhůta

Dodací lhůta může být aspektem, který bude odrazovat při nákupu na Book Depository. Kniha vám totiž většinou do týdne nepřijde. Dodací lhůta je poněkud specifické téma a hodně tu záleží na tom, přes jaké země balíček putuje a odkud. Jednou jsem měla knihu doma do deseti dnů od odeslání, jednou jsem na ni čekala přes měsíc a půl. V tomto případě jsem měla opravdu strach, protože kniha stála nějakých 950 Kč a já jsem ji akutně potřebovala. Nakonec si ke mně ale cestu našla. Někdy je ale potřeba se obrnit trpělivostí.

Komunikace

Osobně jsem s Book Depository nemusela nijak komunikovat, protože všechny mé objednávky došly v pořádku a k mé spokojenosti. Věřím, že to tak ale neprobíhá pokaždé. Zásilka se může ztratit a nemusí se k majiteli vůbec dostat. V tomto případě neváhejte kontaktovat e-shop, protože vy jste přece knihu zaplatili, a nemůžete za to, že k Vám nedorazila. Na druhou stranu z různých diskuzí vím, že se k těmto problémům online obchod staví čelem a řeší je. Většinou odešle zásilku novou. Je však důležité to všechno načasovat. Nebudu tam přece psát hned po dvou týdnech, když je zásilka ještě pravděpodobně někde na cestě. Kontaktovat BD můžete vlevo nahoře na stránce přes kontaktní formulář.

Jak nakupovat na Book Depository?

A teď přejdeme k tomu, co vás asi bude zajímat nejvíce, a proč jsem se vlastně tento článek rozhodla napsat. Jak vlastně nakupovat na Book Depository? Nemusíte se bát, není to nic hrozného a složitého.

Registrace
Bez registrace to ovšem nepůjde. Registrace je povinná. Při registraci je vyžadován e-mail, jméno a samozřejmě heslo, takže opravdu nic složitého. Po registraci Vám na e-mailovou adresu přijde uvítací e-mail.

K registraci můžete přistoupit, pokud kliknete na políčko Sign in/Join vpravo nahoře. 
Vyplníte email, jméno, a 2x heslo (minimálně šest znaků)
Nabídka
Na svém právě vytvořeném účtu si můžete měnit osobní detaily, platební možnosti, můžete se podívat na historii objednávek, zkontrolovat stav objednávek nebo si procházet svůj wishlist.
Platby
Na Book Depository se platí předem platební kartou. Book Depository nezasílá na dobírku a vlastně ani doporučeně. Abyste mohli úspěšně zaplatit kartou, musíte vyplnit: typ karty, číslo karty, platnost, jméno na kartě a CVV kód, který se nachází na zadní straně karty.
Pokud máte PayPal účet, můžete zaplatit i přes něj. 

Ke každé kartě také musíte vyplnit doručovací adresu: celé jméno, ulice, číslo popisné, obec, PSČ a stát. Všechny tyto údaje se Vám uloží, ale není problém je kdykoliv vymazat, ale v případě, že byste chtěli objednávat znovu, je nemusíte opět vyplňovat.

Do následujícího online formuláře vyplníte svoje celé jméno, adresu, zemi a PSČ. Povinné jsou pouze údaje označené hvězdičkou.

Pokud jste všechny kroky úspěšně zvládli, můžete si do košíku vložit všechny knihy, po kterých vaše srdce touží, vybrat platební kartu (je možné jich mít na jednom účtu víc), pro kontrolu opět uvést CVV kód, a pak už je čekat, až se knihy dostanou k vám. Jednoduché, že? Je možné, že jsem na něco zapomněla, takže pokud Vás něco napadá, ráda Vaše dotazy zodpovím :)

24 komentářů:

  1. Stránka vypadá skvěle, hned jsem si jí musela otevřít a podívat se, jen nerada objednávám věci takle z daleka právě kvůli poškození zásilky, ale je tam opravdu spoustu titulů, takže možná neodolám a něco si koupím :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je BD už takovou malou závislostí, protože ty ceny jsou tam opravdu krásné, nicméně chápu, že právě fakt, že jde kniha z daleka a poměrně dlouho, může zákazníky odrazovat :)

      Vymazat
  2. To je paráda! Už vím, kam mé penízky poputují :D

    OdpovědětVymazat
  3. super, o tomto som vobec nevedela, idem pripravit penazenku :D

    www.petitejardin.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Takýto článok som všade hľadala, keďže s nakupovaním na zahraničných stránkach si celkom nerozumiem. Takže BD od dnes sa tras! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bacha, je to závislost :D .. Ale velice hezká, příjemná a knižně-voňavá :D

      Vymazat
  5. O BD som veľa počula, ale ešte som odtiaľ nič nekupovala. Uvažujem však, že si skúsim pozrieť nejaké kúsky do zbierky, takže tento článok sa mi ešte určite zíde a je super, že si ho napísala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s první objednávkou tak nějak vyčkávala, a teď už na jejich stránky nemůžu ani najet, protože by to znamenalo další nákupy :D

      Vymazat
  6. Tiež odtiaľ nakupujem a zatiaľ mi došlo úplne všetko. Stále som tam všetko našla a majú super ceny. :-)

    GIVEAWAY o dva balíčky kozmetiky

    OdpovědětVymazat
  7. Já ti musím ještě jednou poděkovat, jak jsi mi ochotně odpovídala na mé dotazy ohledně BD a hlavně za to, že jen a jen díky tobě o této stránce vím! ^^
    Zatím mám jen dvě knihy, ale obě přišly do dvou týdnů a v pořádku, doufám, že i další knihy budou takto úspěšně chodit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neděkuj, jsem ráda, že jsem mohla pomoci :)
      Jsem ráda, že se ti dobře nakupuje a snad i nakupovat bude :D

      Vymazat
  8. Váhala jsem, zda to zkusit, ale série knih, po které toužím, v ČR nikdy nevyšla a nevyjde a velká část knih z ní už možná nebude mít ani nikdy anglický dotisk, a když jsem narazila na tenhle článek, tak mě to přesvědčilo a už mi jedna putuje :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Báro, článek je teď starý dva roky, ještě stále kupuješ knihy na book depository? Jak je to s doručením teď? Objevil sem tvůj článek a book depository mě zaujalo, musel sem si hned objednat nějaké knihy. Je to moje první objednávka, vše proběhlo hladce, objednání, platba, potvrzení... Teď už ale čekám pět týdnů (začíná šestý) a stále nic. Začínám být malinko nesvůj, jelikož sem si objednal sérii za 1500,- a odesláno Británie. Měl bych ještě počkat nebo se jim ozvat?

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím, mě by zajímalo, jak se ke mně ta objednávka dostane, to ji přiveze normálně nějaký dopravce na moji adresu?

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj. Z Book Depository som si objednala 10 kníh naraz a preto sa chcem spýtať, že či budú odosielané postupne. Zatiaľ mi prišiel mail, že odoslali iba 2 preto začínam byť troška nervózna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, nikdy ti nepřijde 10 knih v jednom balíku. Posílají dle toho, jak mají knihy naskladněné a aby to vyšlo co nejlevněji je. Nervózní určitě být nemusíš, protože to prostě nějaký ten čas zabere a pokud se stane, tak je s nimi skvělá domluva.

      Vymazat
  12. will the Czech Post notify me via email or how to find my books? on site status is dispatched but no info from anyone so far. thank you for the article

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji moc, takovouto knihu bych si chtěla jednou moc koupit, ale připadá mi docela dost drahá. Naštěstí ale znám jeden web, kde mají často slevy , tak snad se tam někdy objeví i nějaký slevový kupon na nějaké knihkupectví :)

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.