Recenze - Jak se točí Cizinka

Název: Jak se točí Cizinka
Podnázev: Oficiální průvodce sériemi 1 a 2
Autoři: Diana Gabaldon a Tara Bennett
Počet stran: 240
Rok vydání v ČR: 2017
Nakladatelství: Omega

S Cizinkou v tištěné podobě se čtenáři setkávají už od roku 1991, kdy poprvé uzřela světlo světa. Do podvědomí mnoha fanoušků, čtenářů či pouze náhodných kolemjdoucích se ale pořádně dostává se vznikem seriálové formy, která to na obrazovky poprvé dotáhla v roce 2014. Samotná cesta za zpracováním seriálové Cizinky nebyla nikterak jednoduchá, ba naopak. Byla pěkně dlouhá a trnitá. Věděli jste například, že Cizince ze všeho nejdříve hrozilo filmové zpracování? Že ne? Na podobné a další otázky by Vám mohl odpovědět právě tento obrazový průvodce. 
Kromě neskutečně velkého množství obrazové přílohy nabízí tento průvodce Úvodní slovo, předmluvu samotné Diany Gabaldon, ve které čtenáře seznamuje se vším, co předcházelo počátku natáčení od prvních pochybností ve filmové zpracování až po pomalé prokousávání se k osobám, které si Cizinku tak zamilovali, že se jí rozhodli dát podobu, ale místo filmové, tu seriálovou. Následují informace o scénářích, kostýmech, umístění natáčení, obsazení rolí, hudbě a dalších prvcích, které tvoří základní stavební kameny Cizinky.
Neodmyslitelnou součástí knihy je také výběr herců, jejich pocity ohledně své role, ztotožnění se s ní a celkový postoj k Cizince. Nechybí ani drobný náhled do kariér jednotlivých herců a jejich dosavadních úspěchů. Nicméně právě tyto části o jednotlivých hercích by mohly jít více do hloubky a poodhalit trochu víc. Za natáčením Cizinky stojí rozhodně mnohem víc než jen to, co nabízí tato kniha. 

A konečně srdcem celého průvodce se stává popis jednotlivých epizod od jejich děje až po nápady, proces tvoření a inspiraci. Každá epizoda ze dvou sérií je tu rozebrána a popsána i s medailonky jednotlivých tvůrců. Takže pokud jste ještě neměly možnost podívat se na obě sezóny Cizinky, určitě tak udělejte ještě před četbou tohoto průvodce. Nicméně i v této oblasti se mohlo jít trochu jiným směrem. Nadnést co se povedlo, nepovedlo, problémy, úskalí, nějaký ten špek či perličku z natáčení. 
Nicméně silnou stránkou této knihy se stává hlavně její grafické zpracování, když tedy pomineme špatnou kvalitu některých fotografií. Průvodce je doslova mořem krásných fotografií všech druhů - od fotek představitelů, po fotky Skotska, kostýmů, zbraní, prostě všeho na co si vzpomenete. Pro fanoušky Cizinky, ať už knižní a hlavně seriálové, bude tato kniha rozhodně milým a hezkým doplňkem do sbírky. A budou to právě fotografie, díky nimž si celou knihu zamilujete.

Body dolů jdou ovšem za překlepy a gramatické chyby. Místy i poněkud kostrbatý, strojený překlad a nelogický slovosled.


Průvodce o natáčení Cizinky je hezkým obrazovým doplňkem do sbírky, který navíc obsahuje uvedení od samotné autorky, informace o samotném formování seriálu, jeho jednotlivých fázích, hercích a epizodách. Je to takový hezký, velký balíček, který naneštěstí něco postrádá - hlubší proniknutí do Cizinky, více informací než těch, které lze běžně najít na internetu či v jednotlivých epizodách.

3,5/5
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Omega.
Knih seženete na oficiálních stránkách Omegy nebo na knihách Dobrovský.


20 komentářů:

  1. Jsem fanouškem Cizinky. Knihu se chystám koupit sama sobě k Vánocům. I když teda doufám, že do té doby bude snad jiný dotisk, kde upraví překlepy a pod, což asi nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho si bohužel všímám dost často, Omega má v knihách překlepy či chyby pravidelně, škoda.

      Vymazat
    2. S dotiskem bych rozhodně nepočítala a s nějakou nápravou chyb asi taky ne :/

      Vymazat
    3. dotisk je planovany a chyby budou opraveny :-) jsem jim je posilala :-P

      Vymazat
    4. Šikula, ale na opravu překladu to asi moc nevypadá, co? :D

      Vymazat
    5. psala mi pani, ze to opravi v druhem vydani :-)

      Vymazat
    6. No tak snad, stejně mi nejde do hlavy, proč se to neudělá na poprvé a pořádně -_-

      Vymazat
    7. protoze spechaji a maji nove lidi, kteri to jeste asi neumi...

      Vymazat
    8. No tak s tímto má Omega problém už pěkně dlouho, navíc tohle není pro čtenáře omluva. Bohužel :)

      Vymazat
  2. Já Cizinku sleduji jako seriál, takže trošku podvádím knihy, ale dostal se mi do rukou od Omegy Mořeplavec, kterého mám už rozečteného a musím říct, že je to úplně něco jiného. :)
    Tato kniha vypadá moc hezky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem odváděla první knihu se seriálem, teď čtu Vážku v Jantaru a k tomu sleduji druhou sezónu seriálu a musím říct, že jsem vážně spokojená, Mořeplavce snad najdu por stromečkem :)

      Vymazat
  3. Pro milovníky cizinky asi fajn kniha :D

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vyzerá dobre, škoda tých drobností (ktoré ale dosť zavážia) ako je preklad či preklepy, po grafickej stránke vyzerá minimálne na fotkách pekne :-) Ja som zatiaľ čítala ešte iba prvý diel a k seriálu som sa nedostala, ale aj to mám v pláne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo vypadá dobře hlavně je taky pořádně velká :) ... Jen škoda, jak říkáš toho překladu a překlepů, což je dost závažná věc :D ..
      Já se prokousávám druhým dílem a docela se těším až to bude za mnou, protože to má skoro 1000 stran a já na takové knihy opravdu nejsem :/ :D

      Vymazat
  5. Pro fanoušky seriálu nebo knih to musí být skvost. Líbilo by se mi něco takového i třeba z jiných seriálů. Ale možná už něco takového existuje a já o tom jen nevím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že podobných průvodců je docela dost, jen k Harrymu je jich moře, ale záleží o jaké sérii mluvíš :)

      Vymazat
  6. ja jsem az na chyby byla spokojena a s pani, co ma kontrolu na starost jsem si uz psala a chyby jsme resily :-D

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.