Recenze: Bohové Olympu - Neptunův syn

Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Název: Neptunův syn
Díl: 2/5
Počet stran: 472
Nakladatelství: Fragment

Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří.
Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?

Dobrodružství pokračuje. Gaia se probouzí a všem hrozí nebezpečí. První díl série zůstal napínavě a překvapivě otevřený, a já jsem se nemohla dočkat, až budu ve čtení pokračovat.

Tentokrát se ocitáme mimo Tábor polokrevných a navštěvujeme římský tábor Jupiter. Nemůžu říct, že by se mi v něm nelíbilo. Tábor Jupiter byl mnohem propracovanější než Řecký tábor. Vlastně tu bylo vše jiné. Nežili tu pouze polobohové, ale bylo tu i město, kde mohli vzdálení potomci bohů nerušeně žít a zakládat rodiny. Ale i přesto jsem se v táboře Jupiter necítila tak dobře, jako v táboře polokrevných.

Ze začátku jsem měla problém vyznat se v římských bozích a celkově kultuře. A to je i důvodem toho, že jsem se do knihy nemohla pořádně začíst. Římská strana je pro mě trochu vzdálenější než ta řecká. Funguje na jiných principech. Nakonec jsem na konci knihy objevila skvělý slovníček pojmů, který se mi stal výborným rádcem.

Příběh je složitější než u série Percy Jackson. Jde více do hloubky, a to se mi na něm líbí. Příběh je propracovanější, promyšlenější, ale bohužel se kniha nezbavila předvídatelnosti, která pronásleduje snad všechny Riordanovi příběhy. I mnohé akce byly stereotypní.
Děj je plný dynamiky. Příběh hezky plyne a není čas se nudit. Akce číhá na každém rohu společně s napětím a překvapením.
Výprava hlavních hrdinů nás zavede na Aljašku, která je mimo dosah bohů. Prostředí se autorovi nepovedlo moc vykreslit. Ani bych neřekla, že jsme na Aljašce.
Nesmím zapomenout na vtípky a humor, který celé knize dodává ráz a pěkně ji odlehčuje. Kniha opět skončila otevřeně a řekla bych, že ještě víc napínavě než předchozí díl.

"Jestli si myslíš, že jsi zlý, pak já jsem mnohem horší."


S novým táborem přichází i nové postavy. Konečně jsem měla tu čest potkat Percyho Jacksona, který mi v prvním díle opravdu chyběl. Ale s Percym přišlo i zklamání. Pro mě to už nebyl ten Percy, kterého jsem potkávala pět let po sobě v Táboře polokrevných. Autorovi se nepovedlo vykreslit Percyho takového, jaký byl. Percy mi připadal hodně zastíněný ostatními postavami. Nebyl to vůdce, spíš se nechal vést. Byl ušlápnutý, hodně zranitelný. Podstatná část jeho vtípků vymizela. Tento fakt mě na knize zamrzel asi nejvíc. Doufám, že to Percy v pokračování zase rozjede na plno.

Na scénu přichází dvě nové postavy - Hazel a Frank. Oba pochází z tábora Jupiter. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem je oba začala mít ráda.
Hazel je dcerou Pluta a její příběh je skvělý, a teď nemám na mysli příběh, který právě zažívá, ale příběh, který zažila v minulosti. Hazel je zahalená tajemstvím, ale sama tajemná není. Je to skvělá, upřímná dívka. 

Ani Frank to neměl v životě lehké. Matka mu zemřela a žádný bůh se k němu dlouhou dobu nepřihlásil. Frank je nemotorný, má lehkou nadváhu a většina lidí si z něj dělá srandu. Ale abych vše uvedla na pravou míru - není to klasický outsider. Má potenciál stát se silným hrdinou. 

Kromě Percyho jsem se setkala s dalšími postavami, které jsem už dlouho postrádala, a bylo to velmi příjemné setkání. Potkala jsem Nica di Angela, který byl opět tajemný, skromný. Škoda, že v příběhu neměl svoje vlastní kapitoly. Tyson byl prostě Tyson, k němu nejsou potřeba komentáře.


Jsem ráda, že jsem si konečně udělala čas na druhý díl a doufám, že si v brzké době udělám čas na přečtení třetího dílu, protože mě opravdu zajímá, kam bude celý příběh směřovat, i když trochu vím. Ano, zase jsem u předvídatelnosti, která je v příběhu znát. Strhnout body musím i za Percyho, jinak bych byla nespravedlivá.
Knihu doporučuji každému, koho zajímá, jak si sedm vyvolených bude dál počínat.

4/5

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k recenzi. Knihu můžete koupit zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.