Recenze: Bohové Olympu - Znamení Athény

Autor: Rick Riordan
Název: Znamení Athény
Série: Bohové Olympu
Díl: 3/5
Počet stran: 527
Nakladatelství: Fragment

Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva.

Ze začátku jsem z knihy byla lehce zmatená, a proto jsem se nemohla pořádně začíst. Vše se stalo strašně rychle - setkání římských a řeckých bohů, zápletka, moc postav najednou. Počáteční zmatení ale ustoupilo stejně rychle, jako přišlo. Je však pravda, že ještě nějakou dobu jsem se potýkala s nepřirozeně vysokým počtem postav v ději.

Znamení Athény skvěle navazuje na předchozí díl, není proto těžké se zorientovat. Příběh je opět plný akce, dynamiky a napětí. Nechybí ani nečekané zvraty, zápletky a překvapení.
Velkým úskalím knihy je jasná předvídatelnost, která mi požitek z knihy kazila. I když musím říct, že předvídatelnost není až tak velká, jako v jiných Riordanových knihách.
Stereotyp akce knize také moc nepřidal. Ale je zde vidět snaha, tento stereotyp nějak obohatit, nebo dokonce potlačit, což mi přijde skvělé.

Nyní nás pouť zavede do Evropy, za což jsem byla také ráda. Konečně jsem byla v oblasti, kde jsem si to dokázala představit, kde jsem to znala. Tak jako snad všechny Riordanovi knihy, i tahle má otevřený konec, kde kniha skončí v nejlepším, a my si musíme počkat na další díl.



V příběhu se objevila jedna z postav, která mi už delší dobu chyběla, a já jsem za ni velmi ráda. Není to nikdo jiný než Annabeth. Dceru Athény jsem si hodně oblíbila už dřív, a v Bozích Olympu mě rozhodně také nezklamala. Bylo příjemné opět cestovat po boku této mladé dámy.
Annabeth je inteligentní, moudrá a milá dívka. Ale umí být i nepříčetná, urážlivá a dokáže snadno ublížit. Dokáže udržet klid, v situacích, kdy by ostatní vzali nohy na ramena a utíkali.

Dalším adeptem na rozpitvání je Leo. Možná si vzpomínáte, že mi Leo vůbec nesedl. Ale v této knize jsem mu trochu přišla na chuť. Jeho vtípky mi dokonce přišli vtipné, i když mi ho bylo tak trochu líto. Někdy mi připadl jako páté kolo u vozu.

Dále tu máme Piper, kterou jsem si hned, při první zmínce oblíbila. Ale ve Znamení Athény jsem jí jak si nemohla přijít na jméno. Jako by to z části nebyla ona. Ze všech sedmi polobohů mi přišla jako nejméně kolektivní hráč, někdy možná až moc zahleděná do sebe.


Znamení Athény je skvělým pokračováním série. Určitě ji doporučuji a jsem strašně zvědavá na další díl, protože konec byl smutný, překvapivý a nabádá k pokračování.

4/5

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k recenzi. Knihu můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.