Recenze: Grace - Kněžna monacká

Autor: Jeffrey Robinson
Název: Grace - Kněžna monacká
Počet stran: 343
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Metafora


Tato kniha vznikla - jak její autor podotýká - s plnou a bezpříkladnou spoluprací se čtyřmi lidmi, kteří kněžnu Grace milovali nejvíce: s knížetem Rainierem a jejich dětmi Albertem, Caroline a Stéphanií. Lidé po celém světě hltali přímo pohádkový příběh pohádkového páru a novináři se předháněli, kdo přinese senzačnější odhalení. Možná i proto se Robinson rozhodl vnést do toho světlo a vyprávět skutečný příběh. Hluboký, silný, dojemný a poutavý. O to víc, že je pravdivý.

Jaké byly skutečné okolnosti seznámení knížecího páru? To se dozvíte přímo z úst toho nejpovolanějšího - knížete Rainiera. Jak mladá Američanka Grace snášela proměnu v ikonu vystavenou nepřetržité pozornosti médií? Snad ještě nikdy nikdo nepřinesl tak intimní zpovědi nejslavnějších lidí světa jako právě Robinson.


O Grace jsem nikdy předtím neslyšela, ani jsem o ní nečetla. Do nedávna to pro mě byla úplně cizí žena. Trochu se za to stydím, protože životní příběh Kelly je skvělý a já jsem ráda, že se mi do rukou dostala právě tato kniha.

Grace Kelly se narodila v roce 1929 ve Spojených státech. Rodina Grace byla sportovně založena, ale Grace to táhlo spíše k umění a filmu. Za svůj život natočila několik filmů, ale v roce 1959 si vzala monackého knížete Rainiera a svoji filmovou kariéru ukončila. Stala se manželkou, matkou tří dětí, kněžnou, ale i přítelkyní.
Se svým mužem měla hezký, harmonický vztah, i když ani ten nebyl bez poskvrny. Měli spolu tři děti - dvě dívky (Carolina, Stéphanie) a jednoho chlapce (Alberta).
Grace se rychle přizpůsobila svojí roli, ale na umění nikdy nezapomněla.

Kniha vznikla díky podpoře manžela Grace - Rainiera, jejich dětí a blízkých přátel, kteří s autorem knihy spolupracovali a podělili se s ním o vzpomínky a historky o Grace. Tento fakt byl pro mě při čtení knihy velmi důležitý, protože knize dodával na důvěrnosti a pravdivosti. Mimo to autor využíval i rozhovorů, reportáží a různých úryvků. Dost často v knize vyvracel mylné informace a vše uváděl na pravou míru.
Kromě Grace jsem se dozvěděla plno informací o Rainierovi, velká část knihy je také věnována jejich potomkům a přátelům.
Podstatná část knihy se zabývá Monakem a jeho ekonomikou. Tyto části jsem v knize vůbec nepotřebovala, když už tak jen okrajově. Trochu mě v knize rušily a na místo toho bych uvítala drobnosti týkající se Grace.


Za poslední dobu jsem četla několik biografií, ale tahle je zdaleka nejlepší. Biografie jsou velmi často nudné a nezáživné. Ale s Grace to tak nebylo. Kniha je napsána poutavě, vůbec ne jako biografie. Na některých místech jsem si připadala, jako bych Gracein život žila společně s ní.
Kniha je napsána tak kouzelně, že jsem se od ní nemohla odtrhnout. Byla jsem zvědavá, co přinese další stránka nebo kapitola. Neměla jsem vůbec šanci se u knihy nudit, vůbec mi nedala tu příležitost.

Kniha se mi velmi líbila a potěšila mě. Vůbec jsem od ní nečekala tu náramnou čtivost, s jakou byla kniha napsána. Určitě se k ní budu ráda vracet a vřele ji doporučuji. Pokud se chcete dozvědět o Grace, a nejen o ní, je tato kniha ideální.
Navíc má kniha úžasnou obálku a uvnitř na všechny čeká milé překvapení ve formě fotografií.

5/5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Metafora. Knihu můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.