Recenze: Percy Jackson - Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Podnázev: Zloděj Blesku
Díl: 1/5
Počet stran: 399
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2009

Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!


Na úspěšnou sérii Percyho Jacksona mě navedl můj bratr. Když mi řekl, že kniha z části pojednává o bozích ze Starověkého Řecka, hned jsem po ní skočila. Miluji řeckou mytologii, různé báje a vše co se k této tematice vztahuje. Nyní jsem Zloděje blesku přečetla po čtvrté a užívala jsem si to stejně, jako když jsem ho četla poprvé.

Je to právě Percy, kdo vypráví celý příběh. Vše tak vidíme z jeho úhlu pohledu. Tohle je skoro jediná vada na kráse této knihy. Ráda bych příběh četla i z pohledu jiných postav a vcítila se do nich tak, jako do Percyho.

Kniha je velmi ale opravdu velmi čtivá. Při jejím čtení jsem naprosto zapomněla na čas, a kdybych mohla, přečetla bych ji jedním dechem v jeden den. Kniha je dynamická a napínavé od začátku až do konce. Autor nás nenechá vydechnout ani na chvíli.

Velmi se mi líbil originální nápad vnesení minulost do moderního světa Ameriky. Vše staré do toho moderního perfektně zapadalo. Někdy jsem měla pocit, že bohové, polobohové a jejich činy jsou nedílnou a normální součástí světa. Tohle bylo prostě skvělé a úžasné. Myslím, že tato kniha dokáže přesvědčit plno mládeže o tom, že učení dějepisu nemusí být jen nuda. Tím, že autor čerpá z mytologie, se v knize vyskytuje plno zajímavých a naučných informací. Záleží jen na čtenáři samotném, co si ze čtení odnese. Navíc je kniha obohacena vtipnými hláškami, takže, co více si přát?

První díl Percyho je jakýmsi úvodem úžasné série a autor nás poutavě seznamuje se vším důležitým. Kniha je rozdělena do pojmenovaných kapitol. Každá kapitola nese originální název a tím se kniha stává do jisté míry předvídatelná, což je škoda.

Kniha je stylem psaní i obsahem určená spíše pro mladší čtenáře, to ale neznamená, že by si ji nemohli oblíbit i ti starší.

"Ať uděláš cokoliv, věz, že jsi můj. Jsi pravý syn boha moře."


Ústřední postavou je Percy Jackson. Na dvanáct let je až nepřirozeně vyspělý. Percy a jeho činy nejsou adekvátní jeho věku. Percy je ten typ hrdiny, který bere problémy s nadhledem a řeší je rychle, někdy až moc zbrkle. Je omylný, což se mi líbilo, protože ho nemusím řadit do zástupu dokonalých charakterů. Je skromný, vystačí si s málem a dokáže se vysmát sám sobě. Oblíbila jsem si ho hned na začátku.

V knize je plno úžasných charakterů a jedním z nich je také Percyho kamarádka Annabeth. Je chytrá, bystrá a citlivá. Nedokážu si pro Percyho představit lepší kamarádku. Nesmím zapomenout i na satyra Grovera, který mi zrovna moc nesedl. Je to skvělý kamarád, ale ne moc schopný, někdy mi přišel jako páté kolo u vozu.


"Moře se nerado dává omezovat."

Úvodní díl Percyho bych mohla číst pořád dokola. Kniha skončí otevřeně, a i když vím, co nabízí pokračování, těším se stejně, jako bych to nevěděla. Myslím, že k hodnocení nemusím už nic víc dodávat.

5/5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete koupit zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.