Recenze: Happily ever after

Název: Happily ever after
Autorka: Kiera Cass
Počet stran: 387
Nakladatelství: Harper Collins

Amerika nebyla jediná, která se dočkala šťastného konce. Jaká byla Amberly, než si vzala prince Clarksona, a jak si vůbec takového člověka mohla vzít? Byla Amerika jedinou dívkou Maxonových snů? Kdo vstoupil do cesty Aspenovi, když v paláci bojoval o Ameriku? A předtím, než se mohla Marlee zamilovat do prince jí naprosto okouzlil někdo jiný. To jsou čtyři povídky doplňující Selekci, příběhy, která se do série nevešly, ale odpovídají na důležité otázky.

Úvodem je třeba opět pochválit obálku knihy, která oku lahodí na první pohled. Ale co si budeme nalhávat, obálky všech knih od Kiery Cass jsou přímo skvostné, až je mi líto, že u některých dílů obálka vítězí nad obsahem. Navíc se Happily Ever After může pyšnit ještě jednoduchými, ač povedenými ilustracemi.

Kromě čtyř povídek, doplňujících Selekci, kniha ještě nabízí pár drobných dodatků o Celestě, komorné Lucy a o tom, jak se všem vedlo po skončení Selekce. Některé z těchto drobných přídavků mi Selekci přiblížily více, než to dokázaly čtyři hlavní povídky.

První z povídek o Amberly a princi Clarksonovi byla velmi uspokojivá. Přiblížila nám tajuplnou královnu, o které se toho v samotné Selekci opravdu moc nedozvíme. Pár zajímavých informací nám autorka prozradí i na Clarksona. Povídka je přínosná z toho hlediska, že se čtenář dozví, proč byl nakonec Clarkson takový, jaký byl, jaký k tomu měl důvod, a jak byl vychován.

Druhá povídka o princi Maxonovi nebyla také vůbec špatná. Popisuje jeho život před Selekcí i během Selekce. V povídce se vyskytují momenty, které již ze Selekce známe, ale z druhé strany. Nyní se na svět díváme očima Maxona, a některé věci v jeho chování konečně dávají smysl. Maxon je dědicem trůnu, a proto byl předurčen projít si Selekcí, ve které si má vybrat svoji budoucí ženu, ale co když je tu dívka, která je mu velice blízká?

Naprosto zbytečnou povídkou pro mě byla ta o Aspenovi. Kdyby ji autorka vynechala, opravdu nic by se nestalo. Na sto stranách se Kiera rozepisuje o tom, jak Aspen prožíval Selekci a bojoval o Ameriku, tedy tu část příběhu, která je všem, co samotnou sérii četli, dobře známá. Ale já jsem spíš očekávala příběh o tom, jak si Aspen uvědomuje, že by Amerika pro něj ta pravá být nemusela, a že je tu dívka, která o něj stojí více.

Čtvrtou povídkou si mě však Kiera naprosto dostala. Ne nadarmo se říká, že to nejlepší nás čeká až na samém konci. Povídka o Marlee, která byla favoritkou na princeznu byla naprosto strhující. Povídka je kombinací odehrávajícího se příběhu a Marleeiných vzpomínek, kdy smutné události střídají veselé okamžiky, což je jeden z důvodů, proč je povídka opravdu působivá.

Happily Ever After je příjemným dodatkem a doplněním k hlavnímu příběhu o Americe a Maxonovi. Samozřejmě je ale potřeba mít tuto sérii přečtenou, jinak vám povídky velký smysl dávat nebudou.
Tři ze čtyř povídek hodnotím pozitivně, ale tu čtvrtou bych klidně vynechala, protože byla naprosto zbytečná, přesto se z ní dalo vytěžit opravdu hodně. Situaci autorka lehce zachránila krátkými dodatky na konci knihy.
Pokud nechcete čekat, až kniha vyjde v češtině, jste alespoň trochu zběhlí v angličtině a máte chuť vytěžit více ze Selekce, rozhodně po povídkách sáhněte. No řekněte, už jen kvůli té obálce a krásným ilustracím, stojí za to knihu mít.

A pokud se nemůžete dočkat autorčiny nové série s názvem The Siren, v této knize na vás čeká krátká ukázka.

3/5